maandag 13 januari 2014

Kandidatenlijst D66 Montferland bekend

Met zeven kandidaten gaat D66 in Montferland de verkiezingsstrijd van 2014 aan. Naast de lijsttrekker Ruth Esselink-Mijnen bestaat de lijst uit een enthousiaste mix van jong en oud, van nieuw en ervaren.

Alle leden van D66 Montferland hebben met hun stem de volgorde van de lijst kunnen bepalen. Johan Drenth uit ’s-Heerenberg en Edwin Verschoor uit Didam bezetten respectievelijk de tweede en de derde plek. Samen met Stokkumse Ruth Esselink hebben zij de laatste jaren D66 Montferland nieuw vormgegeven. Op de vierde plek staat een oud gediende, Guido Seegers uit ’s-Heerenberg. Guido Seegers heeft al ervaring als raadslid voor D66 in voormalig gemeente Bergh. Freek van der  Duin uit ’s-Heerenbergh op plek vijf is ook al geen onbekende in de gemeentepolitiek. Freddy van Dijken uit Stokkum en Julia Politiek uit Zeddam bezetten de plekken zes en zeven.

Met deze lijst ziet D66 Montferland met goed vertrouwen de verkiezingen tegemoet. “Naast deze lijst met zeven kandidaten kunnen we ook nog terugvallen op een actieve achterban”,  zegt Ruth Esselink, “leden die actief meedenken en meedoen. We hebben er zin in. Er is nog veel te doen maar met veel D66 optimisme willen we vooruit denken. Ook voor de gemeente Montferland.”

Met het vaststellen van de lijst is de campagne voor D66 Montferland van start gegaan. In de komende maanden zal D66 zich in de hele gemeente laten zien met diverse verkiezingsactiviteiten.