zaterdag 8 februari 2020

Grensoverschrijdend openbaar vervoer wordt steeds beter!

Recent stond er een bericht in de Gelderlander ( Nieuwsbericht Gelderlander: Met de trein de grens over wordt makkelijker en goedkoper  ) dat het makkelijker gaat worden om met je Nederlandse OV-kaart gebruik te maken van de spoorverbinding Emmerik – Armhem. Dat is goed nieuws voor veel mensen, met name studenten, die nu ook in Emmerik of Elten kunnen instappen. Sinds 2017 rijdt er trein tussen Arnhem en Duitsland met een frequentie van 1x per uur. Vooral dankzij de inzet van D66 Gelderland en dan met name door statenlid Rita Braam, die in 2017 al een rapport heeft gemaakt over grensoverschrijdend openbaar vervoer is er aandacht voor dit onderwerp. Het volledige rapport vind je hier:

Eindrapport Grens over

D66 Montferland schreef dit al in het verkiezingsprogramma 2018-2022:

D66 wil het grensoverschrijdend openbaar vervoer verbeteren, zodat woon-werkverkeer gestimuleerd kan worden en leerlingen of studenten ook makkelijker kunnen kiezen voor onderwijs “aan de andere kant van de grens”.

D66 Montferland is dan ook blij dat dit door alle partijen voortvarend is opgepakt !