woensdag 17 februari 2021

Zet gemeente Montferland aan tot actie op gebied van ecologisch bermbeheer

D66 Montferland heeft al meerdere keren aandacht gevraagd voor biodiversiteit en ecologisch bermbeheer en de wethouder opgeroepen daar mee aan de slag te gaan. Ondanks toezeggingen zien we daar in de praktijk nog onvoldoende van terug. Daarom hebben we u hulp nodig! Schrijf een brief aan de wethouder om hier ook echt mee aan de slag te gaan, een voorbeeldbrief staat hieronder.

In het tijdschrift Vlinders van februari 2021 roept de directeur van De Vlinderstichting op om gemeentes te vragen met Kleurkeur aan de slag te gaan.  Kleurkeur staat voor voor goed maaibeheer van bermen en andere groenstroken. Dankzij Kleurkeur kunnen opdrachtgevers en aannemers zich voorbereiden op een nieuwe standaard voor ecologisch bermbeheer. Kleurkeur is ontwikkeld door De Vlinderstichting en Stichting Groenkeur. De voorbeeldbrief die u hiervoor kunt gebruiken kunt u hieronder downloaden. Het is een Word-bestand dat u kunt aanpassen met uw eigen gegevens om vervolgens naar uw gemeente te sturen. Meer weten? Kijk op de site Vlinderstichting

Voorbeeld brief

Factsheet meer kleur in onze bermen