maandag 5 april 2021

Snel bouwen voor jongeren

Tijdens de begrotingsraad van november 2020 dienden de coalitiepartijen CDA, LBM, VVD en D66 gezamenlijk een motie in om er voor te zorgen dat er sneller gebouwd kan worden in de gemeente Montferland. Door een budget van € 100.000 vrij te maken voor ambtelijke ondersteuning lukt het om woningbouw initiatieven aan te jagen, verder te faciliteren en het vergunningstraject te bespoedigen, zodat er sneller woningen gebouwd worden in de kernen van gemeente Montferland. Door het extra budget kon er een ambtenaar worden aangesteld die zich sinds 1 februari 2021 volledig richt op de zoektocht naar nieuwe woningbouwlocaties.

Kans voor jongeren op eigen huis

Snel bouwen is gewenst zodat jongeren niet gaan lopen, beseffen ze in Montferland. De jeugd zit nog thuis, omdat er gewoon geen woning te koop is. En de woningen die wél te koop zijn, zitten in het dure segment. De prijs wordt door de krapte in de woningmarkt opgedreven. De alsmaar stijgende bouwkosten, die worden doorberekend in de woningen, maken het voor jongeren al snel onbetaalbaar.

Lees het volledige Artikel in de Gelderlander