woensdag 26 mei 2021

Provincie Gelderland grijpt in bij Montferland

Tijdens de raadsvergadering van 20 mei had D66 een duidelijke boodschap: Provincie grijp in!

En vandaag werd duidelijk dat de provincie Gelderland een onafhankelijk verkennend onderzoek naar de bestuurlijke verhoudingen binnen de gemeente Montferland verlangd. Dat verzoek heeft John Berends, Commissaris van de Koning in Gelderland, neergelegd bij burgemeester Peter de Baat. Voor Berends is de maat vol na meerdere verontrustende signalen over de bestuurscultuur in Montferland. De uitgebreide toelichting van de Commissaris van de Koning lees je hier onderzoek provincie

D66 juicht deze stap toe, ook al is ingrijpend en hoopt dat er na het onderzoek ook daadwerkelijk stappen worden gezet.  Want dat is hard nodig, dat werd al eerder uitgesproken door de fractie van D66 bij de behandeling van de Motie van Treurnis ingediend door D66, D66 dient Motie van Treurnis in , en bij de raad van 20  mei: Provincie grijp in

Ook de pers heeft het nieuws inmiddels opgepikt.

Onderzoek naar burgemeester, Regio 8

Raad Montferland kraakt eigen functioneren Regio 8

Commissaris van de koning ziet gedeelde bezorgdheid en wil onderzoek naar bestuurscultuur in Montferland de Gelderlander