zondag 5 december 2021

Kandidatenlijst D66 Montferland voor gemeenteraadsverkiezingen maart 2022 bekend

De leden van D66 Montferland hebben de kandidatenlijst voor aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 vastgesteld. Eerder werd Freddy van Dijken al gekozen als de nieuwe lijsttrekker van D66 Montferland. Van Dijken was de afgelopen vier jaar fractievoorzitter van de partij. De lijst kent 12 kandidaten, uit verschillende kernen en met verschillende achtergronden. Freddy van Dijken: “Ik ben bijzonder blij dat we met een lijst van twaalf enthousiaste mensen de verkiezingen in kunnen gaan. De volgende stap is het samenstellen van het verkiezingsprogramma, We gaan verder met de dingen die we de afgelopen tijd hebben aangekaart en aan de slag met onderwerpen waar we ons sterk voor willen maken.”

Op dit moment is D66 vertegenwoordigd in de gemeenteraad met 2 van de 25 raadszetels. Deze raadsperiode deed D66 voor het eerst in de geschiedenis van de gemeente Montferland mee in de coalitie. De lijsttrekker van 2018, Ruth Mijnen, is wethouder namens D66 in het huidige college, zij staat nu op plaats drie op de lijst. Op plaats twee staat Mark Heebing, die nu ook raadslid is. Mark heeft de afgelopen vier jaar laten zien dat hij over goede dossierkennis beschikt en hij laat in het debat een duidelijk geluid horen, waarbij hij andere raadsleden ook kan overtuigen. Op plaats vier staat Timo Otten uit Beek, die recent benoemd is als fractievolger. Guido Seegers uit ’s-Heerenberg, nu ook al fractievolger, staat op vijf. Op nummer zes staat Sofia Oudmeyer-Carbajo uit Didam.

D66 wil het positieve resultaat van 2018 op 16 maart 2022 bij de gemeenteraadsverkiezingen overtreffen. D66 heeft deze raadsperiode laten zien een goede bijdrage te kunnen leveren aan de keuzes die gemaakt moeten worden in de gemeente Montferland. Vanuit de inhoud en gericht op de toekomst van de gemeente Montferland.

“We willen verder in de coalitie, want die positie kan voor ons het verschil maken”, vertelt Van Dijken, die hoopt dat D66 Montferland gaat groeien: “Ik hoop dat de fractie groter gaat worden, met meer raadsleden. Ik denk dat drie tot vier zetels haalbaar moet zijn voor D66. Ik ben bijzonder blij dat we met een lijst van twaalf enthousiaste mensen de verkiezingen in kunnen gaan. De volgende stap is het samenstellen van het verkiezingsprogramma, We gaan verder met de dingen die we de afgelopen tijd hebben aangekaart en aan de slag met onderwerpen waar we ons sterk voor willen maken.”

De complete lijst:
1. Freddy van Dijken (Stokkum)
2. Mark Heebing (Beek)
3. Ruth Mijnen (Stokkum)
4. Timo Otten (Beek)
5. Guido Seegers (‘s-Heerenberg)
6. Sofia Oudmeyer-Carbajo (Didam)
7. Rob Harmsen (‘s-Heerenberg)
8. Julia de Bruijn-Politiek (Zeddam)
9. Niels Wiendels (Didam)
10. Stan Hellegers (Beek)
11. Jan Fokkinga (Azewijn)